Zaznacz stronę

Podstawowe informacje dla studentów dot. logowania

Kiedy otrzymam dostęp do USOSweb?

Otrzymanie przez kandydata dostępu do USOSweb wymaga czasu, ponieważ jest procesem złożonym z kilku etapów:

  1. Elektroniczną immatrykulację kandydatów przeprowadza się na podstawie list otrzymanych od Komisji Rekrutacyjnych. Czynność ta polega na przeniesieniu danych z systemu IRK do USOS.
  2. Gdy dane znajdują się w USOS działający cyklicznie migrator wykrywa nowe dane studentów i automatycznie zakłada im konta uniwersyteckie. O fakcie tym informuje studentów wysyłając maila na ich adres prywatny – dokładnie ten sam, który został użyty przy tworzeniu konta w IRK.
  3. W mailu powitalnym dla kandydata znajduje się link, który prowadzi do strony z wpisanym już mailem uniwersyteckim, gdzie można ustawić hasło. Należy kliknąć na przycisk “Wyślij” i odebrać maila z linkiem do ustawienia hasła. Warto pamiętać, że hasło nie może zawierać imienia ani nazwiska studenta, ani też numeru indeksu i musi zawierać znaki z dostępnych grup: małe litery, duże litery, cyfry i znaki specjalne. Minimalna długość hasła to 8 znaków.

Aby móc korzystać ze wszystkich elektronicznych usług należy logować się za pomocą następujących danych:


Logowanie do „Wirtualnego Dziekanatu”: https://usosweb.uni.opole.pl

Po użyciu opcji „Zaloguj się” zostaniesz przekierowany do Centralnego Punktu Logowania.
Należy się zalogować używając, jako loginu swojego adresu e-mail w domenie student.uni.opole.pl oraz hasła do niego przypisanego.


Zapomniane hasło

Jeśli nie pamiętasz hasła, skorzystaj z opcji:

  • „Nie pamiętasz hasła?” (https://panel.uni.opole.pl/reset).
  • Na prywatny adres e-mail otrzymasz link do ustawienia nowego hasła, a w przypadku braku możliwości odzyskania hasła należy zaktualizować prywatny adres e-mail w Dziekanacie.

Numery kont

Informację o numerze konta, na który należy wpłacić należność za legitymację można znaleźć po zalogowaniu się do strony: https://usosweb.uni.opole.pl w zakładce:

  • „DLA STUDENTÓW” -> „płatności FK” ->”konta bankowe uczelni”

Uwaga! Każdy student ma swój indywidualny wirtualny numer konta i nie należy go udostępniać innym studentom.


Jeśli studiujesz/studiowałeś na UO…

Studentom, którzy brali udział w poprzednich rekrutacjach i przeszli proces immatrykulacji zostały już wcześniej utworzone konta. Takie osoby nie otrzymają maila powitalnego z danymi do logowania. Więc jeśli nie pamiętasz swojego loginu (numeru indeksu) zgłoś się po informację do swojego Dziekanatu.

Sposób ustawienia hasła poprzez odnośnik: https://panel.uni.opole.pl/reset , czyli dokładnie, jak  w sposób opisany wcześniej.


Praca zdalna:

Część zajęć, wykładów na uczelni będzie odbywać się zdalnie za pomocą platformy Microsoft Teams.

  • aby pobrać aplikację należy wejść na stronę producenta – “Pobierz dla komputera” lub “Pobierz dla urządzenia przenośnego” (gdy chcemy aplikację na telefon) – następnie – “Pobierz aplikację Teams”
  • Logowanie do aplikacji MS Teams – login to adres skrzynki pocztowej: nr_indeksu@student.uni.opole.pl (taki sam jak do poczty czy USOSWeb), hasło również takie samo jak ustawione do skrzynki pocztowej.
  • Instrukcja dla uczestników zajęć (studentów) z wykorzystaniem Microsoft Teams – Kliknij tutaj!
  • Pozostałe instrukcje do programu MS Teams – Kliknij tutaj!

Wszystkie narzędzia do pracy zdalnej w Uniwersytecie Opolskim – Kliknij tutaj!


Bezpłatny Office 365 on-line

Każdy pracownik oraz student UO ma możliwość korzystania z portalu: https://cloud.pionier.net.pl gdzie m. innymi jest dostęp do usługi Office 365. Aby z niej skorzystać należy zalogować się na podanej wyżej stronie poprzez logowanie federacyjne Uniwersytet Opolski. Nastąpi przekierowanie do strony naszego CAS-a, gdzie należy podać swój login i hasło.

Po zalogowaniu należy wybrać zakładkę Office365 i postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi na stronie, w szczególności należy założyć konto “w chmurze” dla tej usługi.

W stosunku do wersji komercyjnej (tzw. desktopowej) aplikacje (Word, Excel…) mają ograniczone funkcjonalności. Mamy pełną wersję Office 365 online, czyli wszystko co online-owe, natomiast nie mamy możliwości pobierania pakietu Office 365 do zainstalowania na komputerze (Word, Excel, Powerpoint itp.)


Lista najważniejszych adresów:


W przypadku problemów z logowaniem do systemu USOSweb zachęcamy do zapoznania się z instrukcją – Instrukcja – problem z logowaniem