Zaznacz stronę

Podstawowe informacje dla studentów dot. logowania

Podstawowe informacje dla studentów dotyczące logowania do tzw. „Wirtualnego Dziekanatu”

Kiedy otrzymam dostęp do USOSweb?

Otrzymanie przez kandydata dostępu do USOSweb wymaga czasu, ponieważ jest procesem złożonym z kilku etapów:

  1. Elektroniczną immatrykulację kandydatów przeprowadza się na podstawie list otrzymanych od Komisji Rekrutacyjnych. Czynność ta polega na przeniesieniu danych z systemu IRK do USOS.
  2. Gdy dane znajdują się w USOS działający cyklicznie migrator wykrywa nowe dane studentów i automatycznie zakłada im konta uniwersyteckie. O fakcie tym informuje studentów wysyłając maila na ich adres prywatny – dokładnie ten sam, który został użyty przy tworzeniu konta w IRK.
  3. W mailu powitalnym dla kandydata znajduje się link, który prowadzi do strony z wpisanym już mailem uniwersyteckim, gdzie można ustawić hasło. Należy kliknąć na przycisk “Wyślij” i odebrać maila z linkiem do ustawienia hasła. Warto pamiętać, że hasło nie może zawierać imienia ani nazwiska studenta, ani też numeru indeksu i musi zawierać znaki z dostępnych grup: małe litery, duże litery, cyfry i znaki specjalne. Minimalna długość hasła to 8 znaków.

Aby móc korzystać ze wszystkich elektronicznych usług należy logować się za pomocą następujących danych:


Logowanie do „Wirtualnego Dziekanatu”: https://usosweb.uni.opole.pl

Po użyciu opcji „Zaloguj się” zostaniesz przekierowany do Centralnego Punktu Logowania.
Należy się zalogować używając, jako loginu swojego adresu e-mail w domenie student.uni.opole.pl oraz hasła do niego przypisanego.


Zapomniane hasło

Jeśli nie pamiętasz hasła, skorzystaj z opcji:

  • „Nie pamiętasz hasła?” (https://panel.uni.opole.pl/reset).
  • Na prywatny adres e-mail otrzymasz link do ustawienia nowego hasła, a w przypadku braku możliwości odzyskania hasła należy zaktualizować prywatny adres e-mail w Dziekanacie.

Numery kont

Informację o numerze konta, na który należy wpłacić należność za legitymację można znaleźć po zalogowaniu się do strony: https://usosweb.uni.opole.pl w zakładce:

  • „DLA STUDENTÓW” -> „płatności FK” ->”konta bankowe uczelni”

Uwaga! Każdy student ma swój indywidualny wirtualny numer konta i nie należy go udostępniać innym studentom.


Jeśli studiujesz/studiowałeś na UO…

Studentom, którzy brali udział w poprzednich rekrutacjach i przeszli proces immatrykulacji zostały już wcześniej utworzone konta. Takie osoby nie otrzymają maila powitalnego z danymi do logowania. Więc jeśli nie pamiętasz swojego loginu (numeru indeksu) zgłoś się po informację do swojego Dziekanatu.

Sposób ustawienia hasła poprzez odnośnik: https://panel.uni.opole.pl/reset , czyli dokładnie, jak  w sposób opisany wcześniej.


Praca zdalna:

Część zajęć, wykładów na uczelni będzie odbywać się zdalnie za pomocą platformy Microsoft Teams.

  • aby pobrać aplikację należy wejść na stronę producenta – “Pobierz dla komputera” lub “Pobierz dla urządzenia przenośnego” (gdy chcemy aplikację na telefon) – następnie – “Pobierz aplikację Teams”
  • Logowanie do aplikacji MS Teams – login to adres skrzynki pocztowej: nr_indeksu@student.uni.opole.pl (taki sam jak do poczty czy USOSWeb), hasło również takie samo jak ustawione do skrzynki pocztowej.
  • Instrukcja dla uczestników zajęć (studentów) z wykorzystaniem Microsoft Teams – Kliknij tutaj!
  • Pozostałe instrukcje do programu MS Teams – Kliknij tutaj!

Wszystkie narzędzia do pracy zdalnej w Uniwersytecie Opolskim – Kliknij tutaj!


Lista najważniejszych adresów:


W przypadku problemów z logowaniem do systemu USOSweb zachęcamy do zapoznania się z instrukcją – Instrukcja – problem z logowaniem