Zespół polski

Interdyscyplinarność wielokulturowość i sytuacje niestandardowe (logo)

INTERDYSCYPLINARNOŚĆ WIELOKULTUROWOŚĆ I SYTUACJE NIESTANDARDOWE – WYKORZYSTANIE SYMULACJI MEDYCZNEJ JAKO NARZĘDZIA EDUKACYJNEGO W DZIEDZINIE NAUK MEDYCZNYCH I NAUK O ZDROWIU

  • Adiunkt w Instytucie Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Opolskiego;
  • Specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa ratunkowego, pielęgniarka anestezjologiczna;
  • Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Gerontopedagogiki, kompendium cyklu szkoleń z zakresu pracy w warunkach symulacji medycznej;
  • Członek Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego oraz Polskiego Towarzystwa Pielęgniarek Anestezjologicznych i Intensywnej Opieki Oddziału Opolskiego;
  • Członek Zespołu Tematycznego do spraw Etyki w Badaniach Naukowych Fizjoterapeutów przy Krajowej Radzie Fizjoterapeutów.

 

  • Adiunkt w Instytucie Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Opolskiego;
  • Autorka i współautorka publikacji medycznych z zakresu położnictwa i ginekologii. Współtwórca projektów Partnerstw Strategicznych;
  • Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Edukacji seksualnej, kursów kwalifikacyjnych kierunkowych oraz kompendium cyklu szkoleń z zakresu pracy w warunkach symulacji medycznej;
  • Członek Zespołu Tematycznego do spraw Etyki w Badaniach Naukowych Fizjoterapeutów przy Krajowej Radzie Fizjoterapeutów;
  • Szczególne zainteresowania naukowe: seksualność człowieka, niepełnosprawność.

 

  • Dyrektor Innowacyjnego Centrum Symulacji Medycznej Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Opolskiego;
  • Wykładowca w Instytucie Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Opolskiego;
  • Specjalista ratownictwa medycznego, magister zdrowia publicznego specj. medycyna ratunkowa;
  • Instruktor Symulacji Medycznej EuSim;
  • Na co dzień ratownik medyczny w zespołach wyjazdowych Państwowego Systemu Ratownictwa Medycznego;
  • W ramach szczególnych zainteresowań naukowych licznie ukończone kursy i szkolenia z zakresu symulacji medycznej oraz publikacje dotyczące kształcenia kadr medycznych;
  • Członek Polskiej Rady Resuscytacji, Członek Polskiego Towarzystwa Medycyny Ratunkowej, Członek Polskiego Towarzystwa Symulacji Medycznej.

 

  • Autor ponad 60 publikacji naukowych oraz współautor kilku podręczników w zakresie fizjoterapii;
  • Zajmuje się badaniami w zakresie weryfikacji skuteczności metod fizjoterapeutycznych stosowanych w leczeniu inkontynencji, obrzęków limfatycznych oraz zaburzeń napięć tkanek miękkich;
  • Członek międzynarodowej grupy badawczej Fascia Research Group. Bierze udział w 3 międzynarodowych projektów badawczo-dydaktycznych realizowanych we współpracy z uniwersytetami we Włoszech, Hiszpanii. Czech, Bułgarii i Litwy;
  • Członek Krajowej Rady Fizjoterapeutów;
  • Przewodniczący Zespołu tematycznego do spraw Etyki w badaniach naukowych fizjoterapeutów przy Krajowej Radzie Fizjoterapeutów;
  • Członek Rady Naukowej punktowanego (20 pkt.) czasopisma „Medical Science Puls”;
  • Laureat wielu nagród, między innymi czterokrotnie otrzymał Nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz zespołową nagrodę naukową Komitetu Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej Polskiej Akademii Nauk (2014 rok).


O UCZELNI – UNIWERSYTET OPOLSKI:

Projekt powstał w Państwowej Medycznej Wyższej Szkole Zawodowej w Opolu.

Uczelnia PMWSZ została utworzona 1 maja 2003r. na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 kwietnia 2003r. (Dz. U. nr 64, poz. 593). Była jedyną państwową medyczną wyższą szkołą zawodową w Polsce i pierwszą uczelnią medyczną na Opolszczyźnie. Zapewniała edukację kadry medycznej według najnowszych standardów, zgodnych z wymogami Unii Europejskiej.

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 21 maja 2020 roku, 15 lipca 2020 r. nastąpiło włączenie Państwowej Medycznej Wyższej Szkoły Zawodowej w Opolu do Uniwersytetu Opolskiego.

Uczelnia UO kształci studentów w systemie stacjonarnym i niestacjonarnym na kierunkach:

  1. Studia I stopnia (licencjackie): Pielęgniarstwo, Położnictwo, Kosmetologia oraz Dietetyka (po ukończeniu studiów absolwent otrzymuje tytuł licencjata)
  2. Studia II stopnia (magisterskie): Pielęgniarstwo, Położnictwo, Fizjoterapia oraz Kosmetologia (po ukończeniu studiów absolwent otrzymuje tytuł magistra)
  3. Jednolite studia magisterskie (5-letnie): Fizjoterapia (po ukończeniu studiów absolwent otrzymuje tytuł magistra)


Praktyczna nauka zawodu odbywa się na najlepszych oddziałach szpitali opolskich, pod opieką fachowej, wysoko wykwalifikowanej kadry.

Uniwersytet Opolski w swym Instytucie Nauk o Zdrowiu posiada Innowacyjne Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej (CMS) składające się z dwóch sal wysokiej wierności, dwóch sal umiejętności pielęgniarskich i położniczych, sali umiejętności technicznych, sali ALS/BLS, sali do prowadzenia egzaminu OSCE i debrifingu, wysokiej klasy symulatory pacjenta dorosłego, dziecka i niemowlęcia, zaawansowane fantomy ALS osoby dorosłej, PALS dziecka, PALS niemowlęcia, symulator porodowy i noworodka, zaawansowany fantom pielęgnacyjny pacjenta dorosłego, symulator do badania ginekologicznego, fantom wcześniaka oraz niemowlęcia do nauki dostępów dożylnych, trenażery do nauki zabezpieczania dróg oddechowych oraz dostępu doszpikowego i donaczyniowych obwodowych, trenażer do cewnikowania pęcherza moczowego, do konikotomii, aparat EKG i KTG, defibrylatory AED itp. Takie wyposażenie umożliwia prowadzenie zajęć dydaktycznych w warunkach symulacji z zarówno z zakresu niskiej jak i wysokiej wierności, w tym tworzenie scenariuszy sytuacji niestandardowych z uwzględnieniem aspektu interdyscyplinarności. Sale zaopatrzone są w kamery video umożliwiające nagrywanie scenariuszy do podręcznika.

Działalność Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej została wzbogacona o powstanie 2 podręczników:

  1. Przewodnik do nauczania zasad pracy w warunkach symulacji medycznej na kierunku Pielęgniarstwo
  2. Przewodnik do  nauczania zasad pracy w warunkach symulacji medycznej na kierunku Położnictwo


The European Commission and National Agency of Erasmus+ Programme’s support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission and National Agency of Erasmus+ Programme cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. Publication is free of charge.”

Skip to content